×
CEMS2
banner

Otázky a odpovědi ke stavbě CEMS2

Aktuality > Otázky a odpovědi ke stavbě CEMS2

14.03.2016

V následujícím článku naleznete odpovědi na nejčastější otázky ke stavbě CEMS, které jsme získali od studentů a zaměstnanců PEF během března 2016. Článek bude průběžně aktualizován.

Z jakého důvodu se staví nová budova CEMS II ?

V původním návrhu areálu od architekta prof. Čejky z roku 1963 byly pro PEF vyprojektovány3 rovnoběžné budovy, takže jde v podstatě o dokončení původního návrhu. Aktuální kontext je ale jednoznačný - nedostatečné výukové prostory s ohledem na počet studentů a aktivity v mezinárodních vztazích.

Co přinese CEMS II užitečného pro studenty?

Kromě nových výukových prostor dislokovaných do jedné budovy (tedy bez nutnosti přemisťování za výukou v areálu) určitě i velkou odpočinkovou zónu s bufetem a jídelnou.

Kolik bude v nové budově nových učeben a přednáškových místností?

  • 7 nových seminárních místností typu "Cxx" (30 osob),
  • 2 posluchárny typu EIV/EV (60 osob),
  • reprezentativní zasedací místnost (72 osob),
  • multifunkční seminární místnost s mobilní příčkou (2x36 nebo 1x72 osob),
  • 15 cvičeben (24 osob).


Budou tyto místnosti nahrazovat některé jiné využívané místnosti v areálu ČZU?

Ano, výstavba CEMS2 fakultě umožní nahradit "pronajaté" učebny roztroušené po areálu ČZU novými moderně vybavenými seminárními místnostmi dosažitelnými v rámci jednoho stavebního prostoru "suchou nohou".

Pokud ano, co bude s místnostmi, které nové CEMS2 nahradí?

Místnosti budou vráceny k jejich původnímu využití původním uživatelům.


Jaké katedry se přesunou do nové budovy?

Nové kancelářské prostory umožní kompletní přesun KJ a KPr z nepříliš vyhovujících prostor budovy ARITMA (bývalé Vojenské katedry ČZU).


Co se stane s prostory, kde dané katedry sídlí nyní?

Podle konceptu rozvoje areálu by měla na uvolněném prostoru stát nová budova pro Fakultu tropického zemědělství.

Kolik pater bude mít nová budova?

Spojovací krček má stejně jako na CEMS1 jedno patro podzemní a dvě patra nadzemní. Nová budova rovnoběžná s CEMS1 bude stejně tak čtyřpodlažní s vyvýšenou středovou částí do 5. NP.


Kdy má být výstavba dokončena?

Na přelomu března a dubna 2017.


V jakých měsících bude docházet k největší hlukové zátěži v rámci výstavby?

Největší hlukovou zátěž očekáváme při vrtání pilotů v období března a dubna 2016.


Bude po celou dobu výstavby přehrazen chodník a lze využívat silniční komunikaci pro pěší přesuny?

Jak již psala kvestorka ČZU v info mailu - je třeba striktně dodržovat pokyny pro pohyb chodců v okolí staveniště a respektovat zákaz chůze po komunikaci, kde hrozí nebezpečí úrazu, a využít chodníků a vyznačených přechodů. V časech, kdy do areálu univerzity přichází velký počet studentů, budou bezpečnost pohybu chodců sledovat a případně jej usměrňovat členové ostrahy.

Bude zde nějaké zázemí pro studenty ve stylu Atria?

Ano, celý spojovací krček bude vlastně odpočinkovou zónou pro studenty a bude v něm přes 100 míst k posezení.

Bude v budově umístěna i nová velká posluchárna?

Ač byla ještě v roce 2014 projektována, nakonec z finančních důvodů nebude realizována. Ale vzniknou dvě nové posluchárny s kapacitou 60 míst a multifunkční seminární místnost s mobilní příčkou s kapacitou 36 nebo 72 míst. Fakultě zůstane velká posluchárna v pavilonu T.

Jsou k dispozici reference stavební firmy?

Samozřejmě, reference byly součástí kvalifikačních předpokladů veřejné zakázky na výběr zhotovitele a naleznete je na webu vítěze této zakázky - firmy Zlínstav a.s.

Bude v budově umístěn bufet, případně jiné restaurační zařízení?

Ano, ve 2.NP vznikne nový bufet s jídelnou přisazený do odpočinkového prostoru.

Plánuje se i nadále údržba travnatých ploch v okolí budovy, případně i rozšíření údržby travnatých ploch směrem k vjezdové bráně?

Všechny travnaté plochy udržuje pravidelně provozní zahradnictví.

Kolik bude celá výstavba stát? Je budova financována i z jiných zdrojů než rozpočtu ČZU?

Smluvní cena stavby se zhotovitelem - Zlínstavem - je ve výši 143.911.400,- Kč bez DPH. Část akce je financována z vlastních zdrojů , část poskytuje MŠMT.