18.03.2020
Vytvořili jsme pro Vás webovou prezentaci se souhrnnými informacemi o technických možnostech konání nekontaktní (online) výuky. Naleznete zde návody pro videokonferenční služby Google Hangouts Meet a Microsoft Teams, přesměrování vnitřní telefonní linky ČZU, možnosti zapůjčení techniky a kontakty na podpůrné týmy.
Pokud nevíte, kterou z možností využít, nabízíme základní jednoduché plusy a mínusy videokonferenčních systémů:
Google Meet
+ Videohovor si vytvoříte sami.
+ Funguje přímo z webového prohlížeče nebo mobilní aplikace.
+ URL videohovoru můžete např. prostřednictvím LMS Moodle poslat komukoliv, nepotřebuje mít ani Google účet (u takových přihlášení budete muset povolit přístup).
+ Jednoduchá možnost výuky pro externí spolupracovníky bez zaměstnaneckého poměru (vytvořením dočasného účtu ve fakultní google subdoméně).
- Musíte potvrzovat (povolovat účast) anonymním účastníkům bez Google účtu (ti, co přijdou na základě URL adresy).
- Musíte pozvat studenty pomocí URL adresy (např. v Moodle nebo v UIS).
Microsoft Teams
+ Desktopová aplikace.
+ Studenti se po přiřazení HelpDeskem ČZU do místnosti samostatně dostanou bez nutnosti potvrzení.
+ Studenty nemusíte zvát např. přes LMS Moodle, jsou automaticky přiřazeni z UIS.
- Musíte kontaktovat HelpDesk ČZU, aby vám vytvořil teamy pro své předměty.
- Všichni účastníci musí mít nějaký účet Microsoft Office 365.
V nabídce byla i možnost konání videokonferenční výuky prostřednictvím systému Adobe Connect. Byli jsme však požádáni sdružením CESNET, které pro univerzity v ČR hostuje videokonferenční systémy na adrese meetings.cesnet.cz, abychom pro účely výuky a konzultací využívali dalších možností, které naše fakulta má, a uvolnili tak kapacitu univerzitám, které alternativní možnosti nemají.
Doufám, že jsme Vám alespoň trochu pomohli najít cestu, jak v současné situaci nahradit kontaktní výuku pomocí informačních a komunikačních technologií.
V případě dotazů či připomínek se obracejte na kontakty uvedené na webu.