25.04.2017
Act As A je hra simulující chování hráčů při týmové práci. Jedná se o karetní hru, která byla vyvinuta v rámci výukové a výzkumné činnosti na katedře řízení PEF ČZU v Praze. Hra byla již testována s více než 600 studenty.
Hra identifikuje a rozvíjí základní dovednosti pro práci v týmu. Jedná se o didaktickou hru, která může mít použití nejen na vysokých školách, ale také jako ústřední bod seminářů zlepšujících týmové dovednosti nebo se nabízí využití v assessment centrech profesních HR organizací či různých společností při náboru nových zaměstnanců. V současné době je chráněn název hry ochrannou známkou (v ČR).
Aktivita
Pozitivně: Hráč prokazuje v průběhu hry motivovanou, více méně reflektovanou a cílevědomou činnost. Dokáže nést odpovědnost za své jednání.
Negativně: Hráč neprokazuje pouze kauzálně určené reagování.
Asertivita
Pozitivně: Hráč je schopen ve hře prosadit názor, stanovisko či zájem odlišný od názoru jiného hráče či skupiny hráčů. Vyjadřuje své názory a myšlenky jasně, aniž by narušoval práva ostatních. Je ochoten tvořit kompromisní řešení.
Negativně: Hráč během hry nevykazuje pasivitu ani agresivitu. Přičemž pasivní hráč nedokáže jasně formulovat a sdělit své požadavky, neprosazuje se v jednání s ostatními, snadno podléhá manipulaci. Agresivní hráč nerespektuje názory ostatních, může narušovat práva ostatních (např. ponižováním).
Pozornost
Pozitivně: Hráč je v průběhu hry schopen zaměřit a soustředit svou duševní činnost na určitý objekt nebo děj.
Negativně: Hráč v rámci hry není schopen určit klíčové objekty či děje.
Ing. Václav Švec, Ph.D. - Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU
Ing. Jana Křečková - Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU