×
Katedra vozidel a pozemní dopravy
banner

Diagnostika klimatizací

Úvod > Laboratoře katedry > Výuková hala M10/IV > Diagnostika klimatizací

Zařízení CTR Astra Plus je plně automatická plnička klimatizací pro chladivo R134a. Jedná se o plně automatický multifunkční systém s digitálním nastavením, databází klimatizačních soustav vozidel umožňující následující operace: odčerpání chladiva, odstranění použitého oleje, fázi vakua, test těsnosti, plnění novým olejem, plnění UV, plnění plynu. Všechny tyto operace jsou kontrolovány mikroprocesorem a přesnou elektronickou váhou.


Níže jsou uvedeny hlavní části a jejich funkce:

•  Elektronický panel: kontrola veškerých činností mikroprocesorem.

•  Elektronická váha chladiva: může vážit až 30kg chladiva s přesností 5g a přerušuje funkce ODSÁVÁNÍ a PLNĚNÍ pokud je dosaženo potřebných nebo nekontrolovatelných hodnot během operace.

•  12 cc kompresor pro odsávání chladiva.

•  Dva protikyselinové filtry a dehydrátor nové koncepce se sníženým dopadem na životní prostředí, nízkou cenou a rychlou výměnou.

•  Vestavěný extraktor s automatickým regulátorem průtoku pro odloučené chladivo a olej odsáté z chladícího systému.

•  Separátor oleje umístěný hned vedle kompresoru s automatickou vratkou během odsávání.

•  12-litrový zásobník (model Astra) a 19-litrový zásobník (model AstraPlus) pro odčerpané chladivo, doplněný elektronickým odporem, pojistným ventilem, pojistným tlakovým spínačem a elektronickou kontrolou nezkondenzovaného plynu.

   •  Vakuové čerpadlo s vysokým stupněm vakua.

   •  Digitální ovládací panel

   •  Displej s vysokým rozlišením pro slabé I silné světelné podmínky.

      80 mm analogové manometry (Class 1.0) s bezpulsním pohybem pro diagnostiku A/C systemu.

   •  Dvě 2.5 m dlouhé ohebné hadice s rychlospojkami s manuálním otevíráním pro R134a.

   •  Tři 250 cc plastické nádoby pro nový olej, použitý olej a UV barvivo.


SEZNAM FUNKCÍ:

Odsátí: umožňuje jednotce odsátí směsi plynu a v něm rozpuštěného oleje, automatické odseparování složek a uložení plynu do vnitřního zásobníku. Znečištěný olej je jímán do externí nádobky. Chladivo je po regeneraci a přefiltrování uloženo ve vnitřním zásobníku. Systém automaticky sleduje jeho množství pomocí el.váhy.

Vakuace: A/C systém lze uvést do stavu max.podtlaku naprogramováním času a držet jej v tomto stavu. Tímto lze ze systému odstranit nečistoty a zkontrolovat těsnost celého okruhu.

Plnění vozidla: regenerované chladivo může být znovu použito (po přidání nového oleje) podle pokynů obsluhy. Lze též naplnit soustavu novou chladící směsí, novým olejem a UV barvivem v odpovídajícím množství

Plnění vnitřního zásobníku: tato funkce se používá pro plnění vnitřního zásobníku novým chladivem.

Automatický cyklus: provádí sled všech operací pro obnovu A/C systému s odpovídajícím množství chladícího média a oleje bez zásahu obsluhy.