Jedná se o modernizovanou válcovou zkušebnu Schenck 3604/GS56 určenou pro homologaci vozidel do 3,5 t. Zkušebna byla vyrobena v roce 1983.
Zkušebna se skládá ze 2 válců propojených řetězem, jeden válec je opatřen protiskluzovým povrchem pro zlepšení adhezních vlastností. K válcům je připojena sada připojitelných setrvačníků, jež mají za úkol simulovat setrvačnou hmotnost vozidla. Z druhé strany jsou k válcům připojeny brzdové systémy. Na hlavní hřídel je připojen stejnosměrný elektrický motor o výkonu 56 kW, který vytváří simulaci odporu vzduchu. K druhému válci byla dodatečně připojena vířivá brzda o výkonu 125 kW, jež slouží pro účely statického měření výkonu.
Celá válcová zkušebna je ovládána pomocí elektronického systému Datalab od firmy Moravské přístroje a.s., kde byl vytvořen v programovém prostředí ControlWeb vlastní ovládací program, pomocí kterého je celé pracoviště ovládáno a zároveň se systém také stará o automatický sběr dat.
Technické parametry válcové zkušebny:
DC motorgenerátor | Maximální brzdný výkon 56 kW |
Maximální brzdný moment 305 Nm | |
Maximální otáčky 3000 min-1 | |
Vířivý dynamometr | Maximální brzdný výkon 125 kW |
Maximální brzdný moment 478 Nm | |
Maximální otáčky 8000 min-1 | |
Válce zkušebny | Dva válce umístěny v páru, které slouží k přenosu energie mezi koly vozidla a zkušebnou |
Obvod válců 1145 mm | |
Setrvačníky zkušebny | Základní simulovaná hmotnost 680 kg |
Přídavné hmotnosti: 900 kg, 450 kg, 225 kg, 120 kg, 112,5 kg. |