×
Information Support Centre
banner

Aktuální stav výukových prostor PEF

Aktuální stav výukových prostor PEF

Dovolte mi, abych Vás před zahájením nového akademického roku informoval o aktuálním stavu výukových prostor PEF. 

Po dokončení nové budovy CEMS2 proběhla komplexní optimalizace všech učeben a poslucháren využívaných fakultou pro výuku. Přibyly 2 nové posluchárny pro 60 posluchačů v budově D (DI a DII), 7 učeben pro 30+6 resp. 25+5 osob ve spojovacím krčku C a 12 učeben pro 25+5 studentů v budově D. Všechny tyto prostory jsou celoročně klimatizované a proto jsme do nich přesunuli počítačové učebny z původní budovy PEF. Mezi učebny, které již fakulta nebude dále využívat patří EA111 v budově Aritma, G227, G327, G427 na koleji G, S6, S7 a S8 na koleji BCD i místnosti E239, E355 na PEF. Kompletní seznam učeben naleznete v aktualitě na stránkách SIS.

Projekt stavby budovy CEMS 2 zahrnoval financování stavby samotné a nábytku. Výpočetní technika a AV technika v něm zahrnuta být nemohla. Abychom nezatěžovali rozpočet fakulty, připravili jsme financování tohoto vybavení v rámci projektu OP WWW ERDF. Projekty na toto vybavení jsou z důvodu zpoždění jejich zahájení ze strany MŠMT aktuálně ve fázi vyhlášených veřejných zakázek.

Snažili jsme minimalizovat rizika spojená s úzkou vazbou na ERDF a tak jsou všechny místnosti na budově CEMS2 alespoň provizorně vybaveny tabulí, projektorem a starším prezentačním počítačem. Nedostatek počítačové techniky jsme se souhlasem vedení vyřešili přesunem počítačů z Testovacího centra PEF. Se začátkem semestru tedy bude Testovací centrum PEF mimo provoz, předpokládaný termín zprovoznění je do 15. listopadu 2017. Další techniku jsme pak zajistili ve spolupráci s OIKT možností využít počítačové učebny na koleji JIH a nákupem 24 počítačů do meziskladu OIKT.

Provoz učeben zajišťuje i nadále Bc. Martina Cestrová s kolektivem stipendistů. Vzhledem k navýšení počtu provozovaných učeben přímo na PEF jsme posílili počet stipendistů (služeb) na 2 osoby po celou dobu výuky, tj. 7.00 - 21.00. Optimalizovali jsme i umístění kanceláře správy učeben - nově ji naleznete na PEF E250.

Vyučující mají možnost rezervovat si učebny přes systém “Rezervace místností”, který je součástí Univerzitního informačního systému (https://is.czu.cz). V UIS lze během rezervování zobrazit podrobné informace o kapacitě, vybavení místnosti i informaci, zda je nutné u zvolené místnosti požadovanou rezervaci schvalovat. Některé místnosti lze rezervovat bez schválení v systému, u jiných místností je nutné požadavek na rezervaci schválit správcem místnosti. Většinu rezervací učeben na PEF schvaluje Bc. Martina Cestrová. Výjimkou jsou zasedací místnosti E155, E209, E403, D207, D307 a D407, jejichž rezervaci (nově také přes UIS) schvaluje Lenka Urválková. Další výjimkou jsou přednáškové místnosti EIII, DI, DII a učebny D107, D108, D126, D132, D138, D226, D232, D238, E115, E119, kde rezervace schvaluje Mezinárodní oddělení PEF - konkrétně Ing. Oldřich Výlupek, MSc, Ph.D.

Rezervace je nutné provádět pouze na určité akce, které jsou časově přesně definovány. V případě, že by rezervace místnosti byla provedena na delší časový úsek bez jasného stanovení využití, může být taková rezervace správcem místnosti kdykoliv zrušena.

Vzhledem k aktuálnímu stavu vybavení učeben na CEMS2 je dočasně možná prezentace pouze z připravených učitelských PC. Na těchto učebnách tedy není možné jakkoliv připojit jiné zařízení pro prezentaci, především osobní zařízení typu laptop. Z tohoto důvodu mějte své materiály, které chcete prezentovat, online nebo na USB paměťových zařízeních. Projektory v učebnách CEMS2 je nutné ovládat pomocí dálkového ovládání, které je k zapůjčení na službě v místnosti PEF E250. Ve výukových prostorách na PEF a CEMS1 nedošlo k žádných dalším změnám oproti loňskému roku, tudíž zde lze využít přípojných míst a ovládání projektorů na katedrách. Na posluchárnách EIV a EV byly nahrazeny tlačítkové ovládací panely dotykovým panelem. Původní panely nyní slouží pouze pro připojení dalších zařízení. Ze všech výukových prostor PEF se lze v případě potřeby dovolat na službu vytočením čísla “1”.

V rámci schváleného harmonogramu byli kontaktováni zástupci pro IT (ZIT) všech kateder s žádostí o definici požadavků všech kateder na instalaci software na učebnách PEF. Do stanoveného termínu řádně předaly své požadavky následující útvary: KE, KET, KII, KIT, KJ, KOF, KPS, KSI. Od 28. 8. 2017 do 8. 9. 2017 byla dle harmonogramu připravena vzorová učebna k otestování požadovaného software. Vzešlé připomínky byly zapracovány do instalační image, která je od půlky září postupně kopírována na všechny počítače na učebnách. Děkujeme všem ZIT za spolupráci na projektu a RNDr. Petru Kučerovi za přípravu nového rozvrhu optimalizovaného i podle jednotlivých požadavků na instalovaný SW.

Ing. Ondřej Hradecký
Středisko informačních služeb
Vedoucí