×
Information Support Centre
banner

Vysvětlení k výpadku síťového provozu v síti ČZU

Vysvětlení k výpadku síťového provozu v síti ČZU

Dne 12. 10. 2016 došlo k výpadku síťového provozu v síti ČZU.

Vyjádření pana ředitele OIKT Petra Štěpána:

"Od konce minulého týdne jsme evidovali nárůst vytížení systémových prostředků centrálního síťového zařízení, přes které je směrován téměř veškerý provoz na vrstvě L3. Postupně docházelo k výraznému zvýšení latence a v krajních případech i ke ztrátovosti připojení.

Pokoušeli jsme se najít a odstranit příčinu, ale to se nepodařilo. Na boxech došlo k nespecifikované vnitřní chybě, která je stále ještě konzultována s dodavatelem/ výrobcem. 13. 10. 2016 jsme provedli postupný restart obou síťových zařízení. Po tomto zásahu se využívání systémových prostředků dostalo na normální úroveň a již neregistrujeme žádné časové prodlevy. Vytížení síťového zařízení nadále monitorujeme.

Zatím nic nenasvědčuje, že by problémy s pracovními stanicemi na PEF měly přímou souvislost se stavem popisovaným výše. Naopak se diagnostikoval problém s DNS. Na sítích v učebnách nedocházelo k automatickému odmazávání vyexpirovaných DNS záznamů (obdobný problém, který se vyskytl na jaře). Souvisí to s nastavením management nástroje pro DNS servery. V současnosti by měla být podle monitoringu DNS tato funkce aktivní a k odmazávání již dochází.

V noci ze dne 12.10. na 13.10. došlo k preventivní výměně centrálního síťového prvku, který byl nárazově (časy přestávek) hodně vytěžován. Prvek byl nahrazen silnějším boxem, který provoz zvládá bez obtíži. V momentě, kdy bude dokončeno položení optiky, dojde až k 10ti-násobnému zvýšení propustnosti PEF/CEMS k vnitřním a vnějším zdrojům."